Dramatik vid veterinären
Ja så då kom dagen då åttlingarna skulle veterinärbesiktas, chippas och vaccineras. Packade in dem 4 och 4 i transportburarna. Hade blocket med mig där namn och kännetecken är noga dokumenterat. 7 av dom är ju ganska lika. Lilla Mowgli är mycket vitare än de andra, sen är de 3 stycken som blir mycket lurvigare än de andra. Det tog lite över 1 timme innan vi var klara och vartefter veterinären var klar med dom så släppte vi ner dom på golvet.
De fick mycket beröm att de var så sociala, ögon och öron var fina, ingen av dom hade varken över- eller underbett. (Det kan ge stora problem när de blir äldre). Ingen böj på svansen, som kan ge nervskador när de blir äldre. Ingen var heller skeppskatt, Alltså att de har en klo för mycket på en eller flera tassar. Nu skulle de in i burarna igen och det fanns bara 5 ungar. Alltså de 2 skåp som finns är 15 cm över marken och så är det ett högskåp som står direkt på golvet utan ben. veterinären och hennes hjälpreda Jenny trodde mig inte utan kollade själva i burarna. Såklart var det bara 5 där men vi fattade inte var de andra 3 kunde vara...När vi tittade närmare på högskåpet så fanns ett mellanrum på ca 5 cm bakom och över listen men man kunde inte se bakom för sidan på skåpet stod så nära väggen!!
Vi försökte att locka med mat och en leksak med inget hände. Jag fick åka hem med de andra och invänta telefonsamtal när de kommit fram. Efter 1 timme ringde Jenny och sa att de var framme. De hade fått monterat ner skåpet och där låg de och sov så gott! När jag kom på parkeringen var det en kille/karl där som undrade om det var mina förrymda kattungar..Nu lärde vi oss nåt allihopa! Det var 3 av ungarna på nedersta bilden som blev trötta <3<3<3
Mina små pluttar......
 
#1 - Caroline

Jättesöta kattungar. :) Ha en trevlig helg.

Svar: Tack!
CARINA&CINDEE